Russin i nasan...

Callie hade en jattestor kuse i nasan, men nar jag fick ut den sag det ut som ett russin... Hon at russin igar, fick hon upp ett i nasan tro? Det kan det val inte ha varit... haha... Hon ar ju tokig min Callie!

Kom for nan timme sen hem ifran Ella's 2 veckors koll. Hon har gatt upp bra i vikt och vaxt 2 inches redan! Hon var ju 6pounds 13 ounces och 18 inches lang nar hon foddes,  pa 5 dagars kollen var hon 6pound 5 ounces och nu idag 2 veckor gammal sa vagde hon 7pounds 1 ounce och var 20 inches lang! Sa hon har ju vaxt jattebra! Och det kan vi se pa benen och kinderna och dubbelhakan hon har fatt... =) Bra med kott pa benen!!
Callie var jattestolt over sin 'sissy' och visade alla att det var hennes baby 'sissy' i vagnen. =)
Sen fick hon Dora sticker av lakaren for att hon var en bra storasyster.
Jo, just ja, fick nagra ogon droppar till Ella's ogon ocksa som jag ska droppa i 3 ganger om dagen i 5 dagar. Det var tarkanalen som kranglar och vaxer bort av sig sjalv.. Nar vi hamtade ut dom pa apoteket sa fick hon en klubba som grattis att hon blivit stora syster! Jattesnallt att dom gor sa att hon fick kanna sig lite speciell som stora syster sa att hon inte blir avundsjuk av Ella...

nu ska jag snart stoppa Callie i sang for en nap. Hor att Ella borjar gora lite ljud av sig i vaggan sa hon vill nog ata snart... Stada upp i koket och skura golv ar pa min 'to do' lista idag. Och aven sova...
Natten igar var battre an pa lange... Callie vaknade 2 ganger, jag sa till henne att ga in pa hennes rum och sova. Hon gick grinandes in, sen gick jag och och stoppade om henne... Pussade henne godnatt och gick ut och da sommnade hon om pa en gang... Tuff love ar den enda karleken som galler pa natten for att alla ska fa sova battre... Forhoppningsvis snart sa ar hon tillbaka i sin kvallsrutin och kan sova battre! Ella vaknade kl 1 och vid kl 5 for att ata och sen kl 7 och da var hon vaken anda till kl 9! Sa kul att hon borjar vara vaken lite mer pa dagarna sa man far se henne lite mer! Justin ar tillbaka forsta dagen pa jobbet idag! Saknar han hemma aven fast adet ar skont att komma igang med en riktig dagsrutin nu nar jag ar sjalv med barnen...
Nej nu maste jag sluta skriva och ga och gora lite nytta!!

Vi hors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0