Lite for ivrig...

tror jag att jag var igar nar jag skulle motionera... Blev lite val inspirerad nar vi var hos en kompis i mandags kvall och hade Zumba och pizza party... Zumba ar en dans work out. Typ lite som salsa, hipp hopp och aerobics blandat i en work out. Min ganska nya kompis Dana, (hon med tvillingarna) ar Zumba instructor pa ett gym och hon hade en ny rutin att trana sa hon ville testa pa oss mammor. Sa medans killarna passade alla barn (det var 2 nyfodda tjejer, tre 2aringar, en 3aring och en 6aring) sa dansade vi mammor is Jennifers garage! =) Det var roligt. Men tank er vad killarna stog och tjuvkikade i fonstret och lyfte persiennerna och tittade... Det var jatte mycket skaka hofterna och rumpan i zumban och vi kannde oss alla lite tokiga aven fast det var bra traning. men jag kunde inte ta i sa dar jatte mycket. Det var ju bara 2 veckor sen Ella kom till varlden. Det roliga var att efter vi tranat sa at vi pizza och en massa kakor... Hmm... Kanske skulle ha atit en sallad istallet och sparat in pa kalorierna... hmm...
Iallfall igar kannde jag mig redo att borja trana lite latt. Stoppade bada ungarna i joggern och gick ut pa en 5 km powerwalk! Var jatteharligt! Och sen kom jag hem och kande att det var lika bra att gora utfall och trana benen, och sen gjorde jag sit ups, och arm havningar och nagra ovningar med hantlar som vi har... Tror ni att jag har nagon traningsvark idag!? JA! Jag kan knappt lyfta Ella upp ur sangen och att lyfta Callie gor ont overallt... jag var nog lite mer otranad an jag trodde att jag var... =D och for att inte tala om blasan jag har fatt pa min vanstra fot... aj!

 

Igar satt jag och sag pa tv3.se Svenska hollywood fruar. Men gud vilka tjejer! Har ni sett den showen? Anna Anka ar ju helt pukad och dom andra verkade ju inte heller riktigt 100... Den dar milionars dejtnings agenturen har en realityshow har i USA. visas den hemma? Skulle det inte vara roligt om dom visade hennes dejt pa den ocksa?

idag ska jag forsoka ta mig till target med 2 kids. Hade tankt att kopa en barsjal till Ellisen. Blir lattare att bara runt pa henne och lattare att ta Callie till lekparken m.m da kan ju Ella ligga dar i och gosa och jag kan fortfarande springa efter Callie och inte behova dra pa vagnen med ella...
har inte bestamt riktigt om jag ska gora det idag eller om jag gar imorgon istallet.

Imorgon kommer Justins lillebror och fru och halsar pa oss over helgen. Seth och Nikki, Nikki ar dov sa Callie har lart sig ganska mycket teckensprak. Sa nu i helgen far hon nog lara sig annu mer tecken! Hon alskar Nikki! Och hon ar rolig for ibland sa hittar callie pa tecken och saker med handerna och gor ljud med munnen som att hon pratar riktigt teckensprak med henne... =) Jag tycker det ar toppen att Callie far lara sig teckensprak och att jag kan lara henne svenska! Snart far Ella borja lara sig teckensprak ocksa! =)

Hade tankt att ga ut pa prommis idag igen, men far nog inte pa mig gympaskorna for blasan. Formodligen sa tar jag en lugn walk med flipp floppsen istallet for att fa komma ut!

Jo, tank er! I gar kvall sa akte vi och tittade pa Justin's fotball game. Hans axel ar for ovrigt ok nu och han tjurar pa och spelar i allafall... Och da var det forsta kvallen det var riktigt svalt har! Under 20 grader! UNDERBART!! Vi hade kunnat ha troja pa oss, men sjalvklart sa hade vi inga med oss, men det var riktigt kyligt! Sa i helgen kanske vi ska ha arets forsta bonfire och grilla marshmellows m.m. MUMS! Hoppas hoppas att det blir kallt i helgen ocksa! =)
Ella sov for ovrigt heeeela tiden i sin bilbarnstol som vi kan ta med oss overallt... Alla tycker att hon ar helt otrolig som sover igenom allt. Alla barn skrek som tokig och stampade pa laktaren m.m. men Ella gjorde inte en min. jennifers dotter Paisley som ar 2 veckor aldre an Ella skrek och var vaken mest hela tiden... Stackarn.
 
Nej, nu ska jag ga och gora i ordning en till kopp kaffe och gora i ordning mig och Callie for dagen... Ella sover som vanligt! Hon at vid halv 12 igar kvall, och sedan sov hon hela natten till kl 6 i morse! Otroliga unge!! Men da forsta ammningen pa morgonen at hon i nastan 40 min vilket inte gor nagonting nar man har fatt sova en hel natt!
callie vaknade ingenting i gar! Hoppas hoppas att hon ar tillbaka i sin nattrutin igen nu nar Justin ar tillbaka pa jobbet och hon tar riktiga naps under dagen. om hon inte sover minst en timme under dagen blir hon over trott och sover inte pa natten...

avslutar med en bild pa syskonkarleken i vart hus...




Nej, nu ska jag ga pa riktigt!
Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0