Lakaren och mys...

Idag har jag varit hos lakaren med lilla Ella. Jag och justin akte dit och Callie var hemma med farmor. Eller vi korde dom till lekparken sa dom var dar och lekte medans vi var hos lakaren. Det tog typ en timme...

Allt var bra med lillgummsan. Hon hade tappat lite i vikt vilket ar ju helt normalt. vager nu 6pounds 5ounces och nar hon foddes var hon ju 6 pounds 13 ounces. Men allt var bra, inget gulsot och inget annat 'fel' heller. Hon var vaken hela tiden och tittade runt runt. Kul nu nar hon ar vaken lite mer och man kan se ogonen lite... Lakaren tyckte hon var valdigt pigg.
Allt var bra med mig ocksa, dom tittade blodtryck, temperatur hade lite feber, men det ar vanligt nar mjolken kommer in sa dom. Och sen sa kannde dom pa min mage och jag hade ont och det hade jag inte. Sa bade jag och Ella mar toppen.

Callie har varit valdigt mammig idag. Speciellt efter vi kom tillbaka och hamtade henne i parken. Da fick inte farmor eller pappa gora nagonting och hon hade valdigt 'attityd'. Och jag behovde amma Ella och det tyckte hon inte om. Sa jag ammade och kramade Callie pa samma gang. Natt som jag kommer nog fa gora ofta. Och hon har velat leka med mig hela tiden, 'kom hit mamma' 'mamma do this' m.m. Men hennes varld har ju andrat dramatiskt dom sista dagarna sa det ar val inte konstigt att man kan vara mammig.
Hon ar valdigt snall med Ella dock. Vill hela tiden se henne och rora henne m.m sa det ar ju bra! sa hon ar liksom inte avundsjuk mot henne sa...

Imorgon lordag sa aker farmor hem. Hon har en begravning att ga pa imorgon kvall. Deras grannes 25 ariga son dog i hjarn cancer! HEMSKT!! Justin brukade vara med han mycket som yngre... Man ska njuta av det man har innan det ar for sent! Han hade aven en 3arig son... =(

Vi ska pa familjedag med Justins jobb en svang imorgon... Dom ska ha som en vatten rushkana m.m. for barnen sa det blir ju jattekul for Callie!!! Hon behover nog komma ut och ha riktigt roligt en stund!
Dom har sagt att vi ska fa presenter m.m. ocksa till Ella. Och det ar en massa bebisar som precis har fotts som ska 'visas upp'. jag ar lite nervos att ta ut henne redan, men det ar ju utomhus sa jag hoppas att det gar bra. Vi later nog hon sova i vagnen hela tiden... Och vi ska inte stanna lange...

Jo just ja! Vi fick vagnen jag bestallde idag! Star har i hallen nu! Jattefin, sa nu hoppas jag att den funkar bra nar vi gar ut och gar och senare forhoppningsvis kan springa med den ocksa!

Idag kom jag i mina jeans! Yaaay! Ar sa glad! Och det kanns skont att andvanda mina vanliga klader igen! Har lite mer att valja pa!!

Nu ska jag satta mig och titta pa tv. Ar jattematt, vi at en jattegod ren gryta idag! JoNell hade med sig renkott sa hon lagade oss en gryta. Mums! Sa nu ska jag satta mig och vila forhoppningsvis. Callie gar fortfarande pa 'hogvarv' men om 30 min ska hon hoppa i sang! Ella sover om vanligt! =)

Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0