Fran ena bbq'n till den andra...

Idag lordag har vi varit ute och kopt madrass till spjalsangen, farg till spjalsangen, hem fran bb outfit, liten hatt m.m. till lillan. NU AR ALLT KLART! tror jag i allafall... =) Skont. Nu kan jag slappna av. Fast jag fattar inte varfor det har varit sa 'stressigt' for mig att fa allt klart, nar jag har allt i stort sett anda... Har ju en vagga som star klar i varat sovrum for dom forsta natterna eller manaderna, blojor, vatservetter, klader m.m. hade vi ju redan! jaja, nu har jag tjatat klart pa min stackars karl om att mala spjalsangen klart m.m. Stackarn har nog fatt nog... Men det ar ju sa dar att vilja boa och ha klart nar man ar med barn! =)

Callie sover nu en stund och vi har klyftpotatis i ugnen, och jag har precis gjort en sallad med fetaost och grejer som vi ska ta med over till vara kompisar Liz och Mitchells hus. Dom ska ha en liten bbq med revbenspjall och flakkotletter. Den amerikanska fotball sasongen borjar idag sa det blir fotball for karlarna och lek for Callie och Ryan och dom andra barnen som kommer vara dar... For oss mammor blir det val lite tittat pa fotbollen och mer prat, skvaller och 'passa barnen'. Vi ar ju bada gravida ocksa sa det blir val mycket bebis prat skulle jag tro!

I gar kvall akte vi till Dan and Brianne och grillade dar. Vi blev bjudna pa kyckling klubbor och potatissallad och 'baked beans' vad det nu kallas pa svenska... glomsk jag ar just nu... =/ Vi hade en trevlig kvall, Callie lekte med deras 5 ariga pojke Dane och 7 ariga dotter Ayden som tyckte att det var jatte roligt att Callie var dar sa dom fick vara 'barnvakt'. Dom lekte faktiskt jattebra, aven om Callie hade lite svart att hanga med ibland. Till efterratt at vi vattenmelon ute pa garage uppfarten och dom hade aven tomtebloss och nagra fyrverkerier som Callie alskade sa klart!! Hon var helt facinerad av tomteblossen... Justin hjalpte henne att halla i dom, och hon skrattade som tokig!

Nu ska jag titta min facebook och sen ar det dags att aka till Mitchell och Liz! Harligt med helg!!
Vi hors!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0