Det blev en Ella Jolene!

Tank vilken overraskning nar mitt vatten gick precis runt kl 12 natten mot mandag den 14e September!
Roligt var det med tankte pa att jag tva timmar tidigare lurade Justin och skrek att mitt vatten gick! Han var i varat sovrum och kom utspringande och jag kunde inte halla mig for skratt och sa att jag bara lurades. Snopen blev jag nar vattnet verkligen gick tva timmar senare! Men saklart trodde inte Justin pa mig da! "men kom och titta'' sa jag. Och han trodde da att jag hallt vatten pa golvet och forsokt lura han igen.. Tillslut sag han att det rann efter benen. Men da blev jag tveksam, tank om jag kissade pa mig, men nej det kunde det ju inte vara... Men sa gick jag pa toa och da markte jag att det borjade rinna en massa....
Jaha, det var dags att ha bebis! Justin blev nervos och fick aka till macken och kopa cigaretter och skulle tanka. Han kom hem med cigaretter och en stor kaffe och hade glomt att tanka bilen! =) Tur vi hade kvar bensin sa vi klarade oss...

Medans han var borta ringde jag till forlossningen och sa att mitt vatten gatt men jag hade inga varkar an. Jaha sa dom, kom nar ni vill, men det ar ingen bradska. Sa jag tog en dusch, packade vaskorna, gick runt och plockade och stadade upp, Justin fick 'order' att tomma diskmaskinen och han tyckte att jag var knapp som ville stada istallet for att aka! men pa nagot konstigt vis ville jag inte aka och foda barn innan det var upp plockat och sag nagorlunda ut har hemma!

Vi vackte Callie som sov, och hon undrade vad vi holl pa med da vi satte henne i bilen. Vi slappte av henne hos Liz och Mitchell, henne kompis Ryans hus. Kl var da 2.15 ungefar.

Vid halv 3 kom vi till forlossningen. Jaha, ar ni har redan. Jag trodde inte att ni skulle komma forren runt 6 tiden sa dom. Jaha, sa vi men nu ar vi har! Sa vi gick in till ett litet rum dar dom tittade om mitt vatten gatt, och det hade det ju, och sedan hur varkar och bebisens hjartslag sag ut. Allt var bra sa vi fick ett forlossningsrum. Stort rum, med tv och bra fatolj till Justin som kunde gora om den till en sang... Mina varkar borjade gora riktigt ont, men jag ville inte ha epidural. Har i USA andvands inte lustgas som sa manga varkar andvanda i sverige... Jag ville foda utan smartlindring. Och det gick bra. Jag andades for fullt, och mellan varkarna sa kanns ju ingenting! Men desto jobbigare och ondare dom gjorde ju mer gruvade jag mig och spannde mig infor varje vark...

Runt kl 5 hade jag riktigt onda varkar. Hon tittade mig. 7cm! Oh no tankte jag. Kort efter det, typ bara 5 min, sa kannde jag som att jag holl pa att bajsa pa mig (sorry for informationen) da ville dom att jag skulle lagga mig sa dom fick kolla igen och da var det dags att borja krysta. Det gick bra, och snabbt och ca 10 min efter jag borjat krysta gjorde det sa javulst ont, den varsta smartan jag nagonsin kannt, men ut kom en alldels lite och perfekt liten tjej! 

 Ella Jolene foddes 5.25 den 14e september 2009. Hon vagde 2780g och var 47 cm lang. Sa hon var en liten tjej... Jattemycket morkt har och bla ogon har hon. Varldens finaste Ella saklart!
  


Storasyster Callie ar jattestolt och kan inte fa nog av hennes lilla syster... Ingen avundsjuka har det varit an sa lange i allafall! Idag tisdag runt 1 tiden fick vi aka hem. Skont!
Vi mar alla jattebra! Ella ammar och ater jatteduktigt! Hon sover mest, men nar pappa haller i henne tittar hon garna upp ett tag. Sa vi vet ju alla vad det betyder, another daddy's girl is born! =)









Nu ska jag ga och vacka Ella sa hon kan ata innan jag sommnar. Jag vet ju att sa fort jag sommnar sa kommer hon vakna, och det ar dags for lilla damen att ata nu!
Sa vi hors snart!




Kommentarer
Postat av: Madde

Låter ju som en finfin upplevelse det där! Skönt att allt gick så bra! bra jobbat utan bedövning! jag hade ingen epidural men hade INTE klarat mig utan lustgas :) Ha en supermysig tid nu! Många kramar

2009-09-16 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0