Blev ingen doktor...

Dom ville att vi skulle aka in till akuten med Ella eftersom vi inte kunde fa nagon tid hos lakaren. Men vi tyckte inte att det var akut eftersom hennes ogon redan var battre. Och att sitta i akuten med alla dom bacillerna som finns dar kanns ju inte sadar jatteroligt med en vecka gamal bebis... Sa jag laste pa internet och allt verkade vara en 'blocked teardukt'... Laste att man kan he lite brost mjolk i ogat sa blir det battre. Konstigt det later, jag vet!!! Men nar jag ammade henne tankte jag, att man kan val lika garna testa... Sa jag tog lite pa fingret och strock over ogat... vet inte ens om det kom in i ogat, men det verkar ha fungerat for efter det sa har det inte kommit ut nagonting alls... Lite imorse nar hon vaknade men annars inget! Justin sa 'is your breastmilk magic?' Ja... det maste det vara, kan kanske bota allt? =)

Och mer glada nyheter ar att jag fick sova riktigt bra igar!! Ella ammade runt 11 innan jag gick och sov, vaknade runt 1 tiden och sedan inte forran kl 6 igen! Underbart! sen var hon vaken i typ 2 timmar ammade igen och nu sover hon for fullt... Hor hennes sma sma andetag bredvid mig i vaggan... Vad hon ar fin min lilla Ella!!

Vagde mig i morse och sag att jag ar ett halv kg mindre and nar jag blev pa tjocken!! Lycka!! Magen ar ju fortfarande degig och maste ju tranas upp men jag ar ju pa ratt vag mot mitt mal som jag hade innan jag blev med barn! Underbart!! Och jag gor ju inget annat an ammar och ater som en hast! Ater mer nu an jag gjorde nar jag var med barn... Precis tryck i mig en stooor skal havregrynsgrot, halv banan och ett halvt apple! Har en massa energi idag tack vare all den somn jag fick igar!

Callie tittar pa Dora en stund, Justin och Ella sover och jag tankte ta med mig Callie ut och leka en svang innan det ar dags att amma igen...

Idag sa ska Ella ha sin forsta photoshoot! min kompis Andrea ska ta bilder pa min lilla Ella och sedan nagra pa stora syster ocksa...

Solig dag, med en mamma som mar toppen! Kan val inte bli battre start pa en onsdag an sa har? =)
Vi hors!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0