Busy busy weekend!

Happy Halloween! Har ni firat dar hemma?
Det har vi!

Fredag eftermiddag akte vi ner till Pensacola DownTown dar det var Trick or Treating i butikerna. Callie var forst lite forvanad att alla gav henne godis och kakor. Men tyckte snabbt att det var valdigt roligt!! Hon gick fram till alla vuxna och sa trick or treat som att alla skulle ge henne godis. haha.
Vi var dar med Alexa och Jessica. Och motte sedan upp med en massa andra mammor, pappor och barn. Justin var inte med for han hade en Footballs match pa kvallen. Sa vi akte dit och tittade efter vi hade varit i downtown klart. Svettigt men roligt var det iallafall! =D



BATGIRL!! Gor oss klara for att aka ivag... Ser ni Ella pa filten bakom?




Batgirl och Snovit aka Callie and Alexa



Ella sov sig igenom hennes forsta trick or treating.

Pa lordagen sa hade vi mysdag hemma. Justin akte ivag en svang for att hjalpa en kompis meka pa hans bil. Medans han var borta sa grinade Ella i stort satt hela tiden, Callie ramlade gjorde illa sig, grinade gnallde och hade sig. Medans allt detta pa gick forsokte jag smalta choklad for att gora 'spiders' och skara bananer m.m. for att gora bananpudding till kvallen. (detta har blivit min 'signaturedish' alla vill att jag ska gora den till dessert nar vi har bbq eller liknande) Iallafall, nar jag antligen fatt bada att sova kommer Justin hem nar jag star i koket och tyckte att jag hade det valdigt lungt och skont! Typiskt att han kommer precis nar man inte behover hjalp man ar sonder stressad for man har sa mycket att fixa innan man ska ivag... nar man hade hela dagen att fixa med grejer, fick man helt plotsligt slanga ihop allt och skynda skynda ivag... oh well, bade min bananapudding och pretzel spiders var en hit pa halloween partyt som vi gick pa... Och Callie hade roligt ute och trick or treating, aven om vissa hade gjort sina garage jatte laskiga med lampor, rok och laskiga dekorationer och masker m.m. Callie ville inte ga till vissa hus for det sag sa laskigt ut. Hon gommde sig bakom Justins ben och sa tyst trick or treat. haha. Gulligt.
I just detta omrade sa gar det till sa att alla som ar med i halloween firandet har pumpor och andra dekorationer utanfor huset, eller manga dekorerar garaget laskigt sa att barnen far ga in dar och hamta godis, och vissa dekorerar bagageluckan pa bilen och satt dar och delade ut godis. Valdigt roligt och kul att sa manga ar utkladda nar dom delar ut godis till barnen m.m Callie kom hem med jattemycket godis! Vi lat henne ata sa mycket hon ville den kvallen, men sen nar hon gick och la sig tog vi bort det mesta och lammnade nagra klubbor m.m. for dagen efter. Men nar det var slut fick hon inget mer. 

 

Har ar Ella idag mandag efter hennes bad.. Nu sover hon sott i vaggan bredvid mig. Min fina Ella vad mycket karlek jag har i hjartat for dig!

Igar sondag stack jag ivag och tittade efter skor. Callie var hemma med Justin och jag tog med mig Ella som bara sov saklart! =)
Kopte dessa roda skor till balen som ar nasta helg! Ska bli kul att komma ut med Justin och dricka nagra glas vin och dansa! Barnens Farmor kommer som sagt pa fredag och ska hjalpa oss passa barnen!

Nu ska jag och Callie bygga lego och jobba pa att lara oss farger som Callie har lite svart med! Allt verkar vara blue for henne! =)

Happy mandag och valkommen November! Snart ar det JUL!!! Langtar!!
Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0