Precis lagt Callie...

Eller precis och precis nu ar det nastan 45min sen.. Har borjat en ny kvalls rutin med henne, eller i stort sett ar det bara att fa henne i sang tidigare. Hon brukade ga och sova runt 8 men efter allt resande och hon sov i varan sang i nastan en manad sa blev hon lite bortskamd och det har varit svart att fa henne i egen sang. Men med lite talamod och att upprepa om och om igen sa verkar det nu ga battre. Hon grinar lite, men ger upp ganska snabbt och somnar i stallet...

I allafall sa satt jag har och tankte pa att jag skulle fixa en blogg, jag har ett par som jag brukar folja och lasa, och da tankte jag att om jag skriver sa kan ju ni dar hemma lasa har och se hur vi har det...  Se lite bilder m.m. Det ar enklare an att forsoka skriva till alla och skicka bilder m.m.

Har har vi det i allafall bra. Hur varmt som helst ar det... Ackligt varmt, vi kan inte vara ute pa dagarna. I dag skulle jag ut pa hurtig promenad tankte jag. Satte Callie i vagnen och skyndade mig ivag innan det blev for varmt... Gick till lekparken som ligger 10-15 min har i fran. Gick bra upp dit, men sen blev det varmt! Callie kunde inte gora nagonting i lekparken for allt var ju jattevarmt ifran solen. Ruschkanan var ju varm sa Callie brande rumpan nar hon forsokte aka. Och mina flipp flopps smalte nastan ifran den varma marken! Usch, men anda ville inte Callie ga hem... Vi var dom anda 'tokiga svenskarna' dar upp som inte forstatt att det ar for varmt for att leka i parken pa sommaren.. Vad folk maste tyckt att vi var knappa som var ute och gick/lekte i lekparken en san varm dag. Efter mycket grin och skrik kom vi hem till ett hus med A.C, ahh vad skont det var, det gick att andas! Callie gjorde ju sa klart 2an pa vagen hem ocksa och ville inte sitta i det i vagnen, sa jag bar pa henne, med en stor mage och drog vagnen i ca 40 graders varme! Snacka om att jag var rod blommig och svettig och drack vatten som om jag aldrig sett vatten forr nar jag kom hem... Ja, jag gor nog inte om det forran i september kanske... Svenskan har lart sig en laxa hur det ar att leva i florida!
Kort efter det somnade Callie och jag la mig i soffan... Skont!

Nar C vaknat sa badade jag henne och sen akte vi ivag till Andrea och hennes dotter Kayla. Dom leker ganska bra, aven fast Callie leker battre med lite aldre barn... Kayla ar 4a manader yngre och det marks skillnad. Fast inte lika mycket som det gjorde nar dom var typ 1... Och sen blev det av till affaren och kopte lite kyckling m.m.
Glomde sa klart mjolken sa jag fick aka tillbaka nar Justin kommit hem fran jobbet. jag har en 'glomsk gravid hjarna'....
Jag gjorde en kyckling sallad till middag med asiatisk dressing! GOTT!

Sa magen  vaxer och mar bra! Vi har ju bestamt namn antligen! Ella Joleen. Imorgon ska jag till lakaren pa vanlig kontroll. Lyssna pa hjartat och mata magen lar det val bli... Ar 25 veckor nu (26 som man raknar i sverige)
Borjar bli valdigt rund om magen och Ella sparkar som tokig dar inne... Jag som tyckte att hon verkade vara en mycket lugnare bebis an Callie... Tji fick jag, jag tror Ella ar nastan varre dar inne! Harligt ar det i allafall att kanna liv och rorelse dar inne! Bara 3 manader kvar nu!! Underbart!!

Na, nu har jag ju uppdaterat er lite! Far ladda upp lite bilder i morgon. For nu ar kl 21.11 och jag ska ga och satta mig med benen uppe och titta pa tv... Har lite jordgubbar och kiwi som jag tankte ata for jag ar lite sma sugen pa natt sott! Gick ju upp hur mycket som helst i sverige sa nu maste jag akta mig vad jag ater! Vill ju inte ga upp allt for mycket!
Na, nu ska jag ga och satta mig! Vi hors sen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0