Duktig hon ar lillsnuttan...

Hon ar sa duktig att ga pa pottan... Och hon sager till ofta att hon behover ga och ibland sa gar hon och bara satter sig och kissar! Tank att hon ar sa stor! Sa hemma gar hon i bara sma trosor och troja nu och det gar ju super!
Men sa fort jag satter pa henne bloja sa glommer hon helt bort att ga pa toa, sa man kan inte lammna huset utan pull ups! Men det kommer ju! Hon ar ju fortfarande liten... Hon blir sa stolt over sig sjalv ocksa, det ar sa sott. Och det borde hon ju vara, tankt vilken stor forandring i hennes liv! Men jag kan inte sluta hoppas att vi ska vara klar eller nastan klar med 'pott traning' innan nasta blojbarn kommer. Tank vad skont det skulle vara att bara ha en i bloja... Kanske onske tankande, men absolut inte omojligt! Traning traning traning! 

Idag ska jag ta fram modell leran som Callie fick av mormor och morfar i Sverige! Det blir nog kul att leka med! Kanske borde borja packa ocksa? fast nar man val borjar sa brukar det ju ga snabbt. Plus vi har ju ingenstans att ha kartongerna... Borjar nog till veckan i stallet.

Hundarna har skallt och haft sig hela natten sa det har inte blivit sa mycket somn. I allafall inte for mig, Justin vaknade och hade inte hort nagonting och trodde att jag 'hittat pa'... Karlar ar otroliga, kan sova igenom allt. Han hor aldrig Callie heller, inte nar hon var bebis och inte nar hon vaknar nu pa natterna ibland... Ibland nar C var liten sa kunde han vakna och saga, 'men i natt var C ju duktig, sov hela natten'...Men da hade jag varit uppe och gungat henne i fatoljen, matat och stoppat in nappen en miljon ganger... 'mm, visst hon sov heeeela natten..' =) 
I natt lag jag och tankte pa hur jag ska klara av det har med en bebis igen, uppe halva natterna och mata och forsoka stoppa om igen. Callie har aldrig sovit bra pa natterna och vaknar fortfarande ofta och vill ha nagonting, antingen ar hon torstig, eller sa vill hon sova med oss, eller sa vill hon leka... Ahh vad jag hoppas att Ella tycker om att sova pa natterna! =) Onsketankande igen? Fast pa nagot satt sa blir man van vad man ska gora och kan amma och byta bloja i 'sommnen'.

Nej, nu ska jag ga och ta en till kopp kaffe, ta en dusch och leka med modell lera! 
Vi hors!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0