Tisdag...

Och vilken natt jag och Callie har haft! Hon har inte velat sova alls! Vaknade kl 3 och blojan hade blivit full... Sa pa med ny pyjamas och bloja sen ville hon inte sova mer! Jag satt dar och kampade pa sang kanten och pratade med henne strock henne over haret m.m. men inte ville hon sova... Tillslut gick jag tillbaka till min sang och jag horde henne ligga dar och prata med sig sjalv... Jag somnade nog en stund sen horde jag Callie saga att hon var torstig, 'Maaaammma i'm torstig" (med svengelskan) sa upp igen och jag gav henne lite vatten. Tillbaka till sangen, sen sa horde jag henne ropa igen pa mig, och da hade dockan ramlat under sangen, (hon vet att hon inte far kliva ur sangen, utan nar man ska sova maste man vara kvar i sangen) sa jag hamtade dockan at henne och sa at henne att lagga sig och sova... Gick tillbaka och sommnade om, och sen vaknar jag av att jag hor hur hon skrattar och leker i sin sang med dockan... Justins vackarklocka ringde och jag gick till callie och fragade om hon ville sova i varan sang. Kl var da 5 pa morgonen. Det ville hon, hon lag och kramade Justin ett tag och sen gick hon upp med han nar han gjorde sig i ordning... Horde hur dom at flingor och mjolk tillsammans och Callie pratade och pratade... Justin lat sa trott och svararde bara yes och no hela tiden. Sen hade han lite tid over sa han satte sig i fatoljen med henne... Sen kom dom in till mig och Callie hade blivit trott och sa hejda till daddy och gav han en bamsekram och berattade om och om igen for mig att 'daddy went bye bye work. Daddy hejda" Ja, Callie sov nu! sa jag bara... Till slut efter mycket om och men sa sommnade en trott Callie och da borjade Ella boka pa i magen som tokig och trycka pa blasan, och sparka mig pa revbenen... Upp pa toan for 5e gangen denna natten men tillslut sa kunde en trott mamma sommna efter att jag tankte ' ar det sa har min framtid kommer se ut, nar ett barn sover vaknar den andra?'  vi vaknade inte forran kl 9.15 da hunden holl pa att kissa pa sig och gnallade som tokig! Alltid ar det nagon som vacker en...

Sa varan morgon har varit lite seg, men det far den val vara ibland. Idag ar en bra dag att vara lat pa, vi har inga planer alls! Ingen tvatt, jag skurade igar och huset ar rent! Sa idag kan vi bara lata oss och gora vad vi vill! Tankte ta ut hunden snart pa en prommis, kopte sap bubblor harrom dagen som callie ska fa leka med, och sen kanske jag kommer spruta ner henne med vatten slangen! Hon har varit pa toppen humor hela morgonen, harligt, jag som trodde att jag skulle ha en trott och gnallig dam har i dag.. men hon forvanar ju mig alltid! =)

Nu ska varan tisdag borja... Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0