Craving...

Ja, pa senaste tiden sa har jag haft lite 'cravings' men inte pa mat... Pa att SY! Men jag har ju ingen symaskin och for hand ar ju trakigt, tar tid och blir inte lika bra tycker jag!!
Och vad som ar irriterande ar att hemma i kallaren hos mamma och pappa sa star ju en jattefin nastan oanvand symaskin som jag fick nar jag tog studenten! Onskar jag kunde sy en massa grejer till bade Callie och Lillan i magen! Har en massa bra ideer men kan inte utfora dom just nu... Symaskin ar ju ganska dyrt och star inte forst pa listan just nu... Bade Justin och jag behover nya mobiler, vagn och lite mer grejer till bebben behovs innan dess. Idag ska jag tvatta upp bebis badbaljanoch se om jag kan fa rent det eller om jag far kopa nytt... Callie har legat i lilla gungan som jag byggde i hop till Lillan i lordags kvall. Hon som inte tyckte om att ligga dar nar hon var bebis forsoker tranga in sig nu nar hon ar 2 ar! =) Den hinner val ga sonder innan bebben ar har. Men vi hoppas pa att bebisens saker kommer vara 'old news' nar hon val ar har sa att hon inte haller pa med det for mycket. Och vi forsoker lara henne att gunga bebisen (dockan) forsiktigt m.m. Forhoppningsvis sa har hon lart sig!
Sa Justin pratar fortfarande om att han vill dopa henne till Hanna eller Savanna, och jag vill fortfarande Ella som han ocksa tycker om men han vill ha ett langre namn sager han. Hanna kanns lite 'trakigt och vanligt' med Callie's namn sa i sa fall Savanna (hur vi nu kommer stava det) Men det kommer nog bli Ella i allafall tror jag, jag kallar henne i allfall for Ella och om hon inte ser ut som en da far vi val andra... Men den som lever far se!

Callie kan rakna till 10! pa engelska! Duktig hon ar snuttan! Overraskar oss med nya saker varje dag! Hon ar sa harlig och vad det ar underbart att vara hennes mamma! Hon kissar aven pa pottan och ar jatte duktig. Gor aven tvan nu alldeles sjalv gar hon och satter sig och sen ropar hon nar hon ar klar! Men sa fort hon har bloja pa sig sa gar hon i den... Och jag har inte vagat ga nagonstans an utan bloja, aven fast jag alltid tar med henne pa toa pa affaren nar vi kommer dit. Ibland kommer vi hem med torr bloja men oftast sa ar den blot i allafall. Det ar som att hon bara maste kissa i den bara for att hon har pa sig den. Lite latkorv kanske? =) Som jag sagt forut ar det valdigt bra att pott trana nar man sjalv ar gravid for da kommer man ju ihag att ga oftare pa toan! Och hon sitter pa lilla och jag stora och hon tycker det ar saaaa roligt! =)
Harrom dagen sa sag hon Justin sta vid toan och tror ni inte att hon stallde sig vid sin potta och forsokte kissa som pappa gjorde... Haha, det var roligt... =)

Idag ar det 'bara' 28 grader och molningt har i pensacola, FL sa vi kan vara ute idag pa formiddagen! Skont! Men det hinner nog bli varmare i eftermiddag. Men Callie har varit trott och grinig hela morgonen, det marks att hon inte fick tillrakligt med somn igar, sa hon maste nog hoppa i sang tidigt och ta en sovlur...
Da kanske jag ska ta ett bad, for min rygg gor lite ont for jag har sovit pa nagot konstigt satt kanns det som... Later som en bra plan tycker jag! Nagot som jag vill ha ar en vit morgonrock som gar till knana. Men inte i fleece tyg! Jag har en gul som ar som fleece, men den ar sa varm att jag inte klarar av att ha pa mig den lange!
Och nagonting jag har forsokt hitta har ar bra och snygga ammnings linnen, t-shirts och klanningar m.m. Det finns inte, och om dom finns sa ar dom super dyra. Onskar jag hade kopt dom dar linnena jag sag pa Hm i sommras, billiga och bra. Men det ar ju knappt nagon som ammar har i USA sa ammningsklader saljs val inte... Far val bestalla fran Sverige kanske? boob.se har ju fina ammnings klader tycker jag!

Nej, nu ska jag ga och gora lite nytta. Vi hors!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0