Lite om rutin...

Stora dagen ar har for Andrea med familj. Just nu har hon precis blivit igangsatt (om allt har gatt enligt planerna) och snart sa kommer min telefon att ringa sa jag ska aka och hamta Kayla. Vilken stor dag idag for dom att dom ska bli tvabarns foraldrar!

Laste harrom dagen att man inte vet hur svart det ar att vara foralder forran man har minst 2 barn. Och visst ar det nog sa, for nu nar Callie sover sa har jag ju lite tid for mig, men sen nar Ella kommer sa kommer dom nog vara vakna olika tider pa dygnet och ha olika viljor och slita och dra i en... Forhoppningsvis kan jag fa dom pa en bra rutin... Det tycker jag ar ganska viktigt, att ha en bra rutin nar man ar hemma atminstonde, och mandag till fredag. Helger och nar man ar borta blir det ju lite hur som helst... Men Callie mar bra av att vakna ungefar samma tid varje dag, ata frukost, borsta tander, titta pa dora, lunch pa ungefar samma tid och nap time samma tid. Speciellt kvalls rutin ar bra att ha. Callie vet att efter middag sa ar det bad dags, leka en svang, relaxtime med bok eller film (oftast bok) och sen hoppa i sang. Och hon brukar sommna ganska snabbt for att hon vet att det ar kvall....
I sverige har jag last sa mycket om att man ska se barn som individer och inte ha for mycket rutiner. Men om man tittar pa dagis eller skola sa finns det ju redan rutiner dar. Och visst ser jag Callie som en individ och ibland kan man ju inte folja till punkt och pricka, men att ha en bra 'basrutin' tror jag pa...
Och jag hoppas att jag kan fa in Ella i en rutin nar hon blivit lite storre.

Nej horre ni, nu maste jag gora i ordning mig sa jag ar redo nar dom ringer. Ska aka med lunchen till Justin ocksa for han glomde den hemma...

Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0